torsdag 25 december 2014

Historisk musikalisk tröja

Två av min systers största intressen är musik och historia. När jag hittade en stuvbit trikåtyg med kassettband på tyckte jag att det skulle passa perfekt att sy något till henne av - kassettband innehåller (innehöll) ju ofta musik och håller dessutom på att förpassas till historien...

Min syster har fått ett par tröjor sydda av mig tidigare och önskade sig en till i julklapp. Redan i november gjorde jag slag i saken och sydde en tröja av kassettbandstyget. Jag använde mitt vanliga favorit-tröjmönster från Ottobre 2/2007. Halsringningen och ärmsluten är kantade med en remsa av samma tyg, och nederkanten fick en bred fåll sydd med tvillingnål. Inga konstigheter alltså, och jag hoppas att tröjan ska passa! Min syster gillade i alla fall tyget när hon fick se det igår.

God fortsättning på julen, passar jag också på att önska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar